Publicat de: Andrei C. | 12 Octombrie, 2008

Sufletului meu

În secunde, ce-adesea
Se revarsă atât de greu,
Printre gânduri ne-nţelese
Te găsea sufletul meu…

În zorii reci de dimineţe
Cu-al lor răsărit bălai
Şi în noapte, cu blândeţe,
Luna mea – tot tu erai…

În amurguri, după amiază,
Abia văzută printre ram’
Apunea ultima rază –
Tot pe tine te vedeam…

Printre tulburele vise,
Pitulate în exil,
Nevorbite şi nescrise –
Tu te strecurai tiptil…

Când ploiţele sihastre
Se-ascundeau pe sub pleoape –
Ştiam că sufletele noastre
Undeva, dar sânt aproape…

Când iernile atât de fine,
Coborau din nouri fulgi,
Erai primii, ce în mână,
Îi prindeam atât de dulci’…

Tu, în vise din trecuturi
Şi-amintiri din viitor,
Erai frunza ce te scuturi
De mireasma dulce a lor…

Te-ascundeai în versuri rare
Ce-n pustie m-au străpuns,
Şi-au lăsat o răsuflare:
„Unde eşti..?” – fără răspuns…

Dar o zi de primăvară
Pe cărarea-mi te-a adus –
Fiinţă – nu doar o floare
Sau o rază din apus…

Iar pe zările albastre,
Ce atât de-aproape ni-s,
Noi, din cugetele noastre
Aduceam în viaţă vis’…

Nu mai căutam de-atuncea
Cel din vise, dulce plai,
Ce ştiam unde mă duce –
Căci ştiam unde erai…

Dar această lume dură
Cu întreg măruntul său,
Fără glasuri mi te fură –
Mireasa sufletului meu…

august 2008

Responses

  1. superba poezie! bravo!!


Lasă un răspuns

Categorii

